HTML

Állandó oldalak

Címkék

Friss hozzászólások

  • safira (törölt): jól néz ki:) (2012.10.18. 09:41) Gofrisütős kenyér
  • B.Zsuzsa: @paintressy: Örülök, hogy jónak gondolod. Ha sikerült elkészíteni írd meg milyen lett. (2012.09.29. 20:32) Gofrisütős kenyér
  • Szindrana: Eeeeeeeez nagyon jól hangzik!! Nem vagyok otthon, és a két költözés miatt nem tudom, van-e (még) g... (2012.09.28. 21:51) Gofrisütős kenyér
  • Utolsó 20

Bejgli

2012.12.29. 19:47 :: B.Zsuzsa

bejgli szeletek.jpg

bejgli.png

 

 

 


 

 

 

 

 

Hozzávalók:

20 dkg vegyesen aranylenmag, kókuszreszelék, zabkorpa őrölve,

5 dkg vaj, vagy zsiradék,

2 egész tojás,

kb. 6 dkg cukornak megfelelő édesítő,

mokkás kanál szódabikarbóna,

melegvíz

Mákos töltelékhez:

20 dkg őrölt mák,

3 evőkanál xlillit,

1-2 evőkanál baracklekvár,

reszelt citormhéj, mazsola,

kb. 1,5 dl meleg víz

Diós töltelékhez:

20 kdb őrölt dió,

3 evőkanál xillit

1-2 evőkanál baracklekvár, mazsola,

kb. 1,5 dl meleg víz

A tésztához valókat összegyúrtam és két nejlon lap között vékonyra elnyújtottam. Ne legyen kemény a tészta.

A tölteléket összekevertem és a tésztára rákentem a diósat az egyik felére, a mákosat a másik felére. Természetesen lehet külön-külön is nyújtani és tölteni, de én egybe készítettem. Olyan nagy lett, hogy a gáztepsit keresztül végig érte.

 

Szépen feltekertem és most úgy gondolta, hogy a mákos fele elkezdett szétcsúszni, mivel a töltelék jó sok lett bele, a mák meg nem tapadt össze. Szóval gyorsan összeszorítottam a nejlon lappal és kitettem a hidegre, hogy megkeményedjen.

Mikor úgy gondoltam kissé meghűlt, tojással megkentem a tésztát és gyorsan bedugtam a sütőbe, 180 fokon tűpróbáig sütöttem.

Finom omlós lett (talán kicsit jobban is mint kellett volna, nehéz volt szeletelni) és az íze is finom lett.

A diós fele tökéletesen állt, mert a dió szépen összetapadt, ha van jó ötleted a mákot mivel lehet megkötni, szívesen veszem. Azért így is finom. Lehet, hogy a töltelék 15 dkg mákból és dióból is elég lenne bele.

 

Várom az ötleteket.

 

A képeket szerettem volna  úgy feltenni, hogy a tepsis kép a rendes méretű, majd a jobb alsó sarkába szerettem volna behelyezni a szeletelt bejgliket kicsi képben, de sehogy sem sikerült. Ha valaki tudja hogyan tudnám ezt megcsinálni és megírná megköszönném. Én Paint-tet használok.

Szólj hozzá!

Címkék: diéta mákos diós bejgli paleo

A bejegyzés trackback címe:

https://otvenkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr554986829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása