HTML

Állandó oldalak

Címkék

Friss hozzászólások

  • safira (törölt): jól néz ki:) (2012.10.18. 09:41) Gofrisütős kenyér
  • B.Zsuzsa: @paintressy: Örülök, hogy jónak gondolod. Ha sikerült elkészíteni írd meg milyen lett. (2012.09.29. 20:32) Gofrisütős kenyér
  • Szindrana: Eeeeeeeez nagyon jól hangzik!! Nem vagyok otthon, és a két költözés miatt nem tudom, van-e (még) g... (2012.09.28. 21:51) Gofrisütős kenyér
  • Utolsó 20

Buci

2013.11.18. 22:14 :: B.Zsuzsa

Buci.jpg

Engem is utol ért a buci mánia. Találtam számomra új paleo oldalakat, ahol sorba sütik a zsemléket, bucikat. Mindjárt neki is láttam a buci készítésnek. Én már használtam utifűmag héjat, de nem tésztába, hanem krém megkötésére. Igy nem tudtam elképzelni hogyan lehet jó egy zselésítő anyag a tésztába. De tényleg jó lett, olyan lett az én bucim is, mint a képeken, és a belseje is finom lett. Persze ehhez kell egy jó sütő is, ami légkeveréses vagy, hőlégbefúvásos programmal is rendelkezik, mert ez biztosítja a teljes sikert. Hála Istennek végre lecserélhettem a régi sütőmet, így most már én is ilyen finom kenyereket tudok sütni. Eddig inkább a gofrisütőset készítettem, ahhoz nem kellett ilyen sütő és az is finom. Én azt is szeretem, de örülök, hogy ilyen szép kenyereket, bucikat is készíthetek.

Hozzávalók:

5 dkg szezámliszt,

5 dkg amarántliszt,

5 dkg kókuszreszelék darálva,

5 dkg zabpehelyliszt,

3 db tojás,

2 púpos evőkanál utifűmag héj,

2 dl víz,

2 teáskanál almaecet,

1 teáskanál szódabikarbóna,

1 teáskanál só,

3 teáskanál kókuszkrém,

Az utifűmag héjat elkevertem a 2 dl vízzel. A száraz anyagokat összekevertem. A tojásokat felvertem villával, belekevertem az almaecetet, a kókuszkrémet és mindent kézzel összedolgoztam.

A tészta szépen összeállt, közepes keménységű volt. Elosztottam 6 részre és vizes kézzel szép formás bucikat készítettem belőlük. Zsírpapírral kibélelt tepsire tettem, a tetejüket bevágtam. (Kicsit mélyebben is vághattam volna, még szebb lett volna.) A sütőt légkeveréses programon 220 fokra előmelegítettem és betettem a bucikat.

Olvastam, hogy akkor lesz jó egy kenyér, ha magas hőmérsékletre tesszük először és utána veszünk visszább a hőfokon. A bucik szépen megemelkedtek, majd 10 perc után 200 fokra vettem vissza a hőfokot. Még nem szoktam meg ezt a sütőt, mindig félek, hogy ilyen magas hőmérsékleten megég a sütemény ezért inkább lejjebb hajtom a hőfokot. Aztán rájövök, hogy érdekes módon ez nem úgy működik, mint a régi sütőm. Abban már rég megégett volna a bucim. Szóval még 10 percet vártam és még lejjebb vettem 180 fokra. Még 15 percet így sütöttem és hagytam a sütőben kihűlni.

A végeredmény csodálatos lett. A külső fele ropogós, a belseje finom puha.

A férjem tényleg mindent megeszik, amit készítek, bár a kenyereket csak módjával ette. Sajnos ezek a kenyerek nem olyanok, mint a bolti fehérkenyér. A magok ízét is meg kell szokni és megtalálni azt az összetételt, amit szívesen eszünk. Erre a bucira azt mondta, hogy ezt már Ő is szívesen megeszi. Már pedig ez a lényeg. Azért legközelebb tojás nélkül fogom megsütni, én úgy gondolom egy kenyérben nem feltétlenül kell tojás.

Süsd meg bátran és írd meg hogyan sikerült.

Szólj hozzá!

Címkék: buci paleo

A bejegyzés trackback címe:

https://otvenkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr75643107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása