HTML

Állandó oldalak

Címkék

Friss hozzászólások

  • safira (törölt): jól néz ki:) (2012.10.18. 09:41) Gofrisütős kenyér
  • B.Zsuzsa: @paintressy: Örülök, hogy jónak gondolod. Ha sikerült elkészíteni írd meg milyen lett. (2012.09.29. 20:32) Gofrisütős kenyér
  • Szindrana: Eeeeeeeez nagyon jól hangzik!! Nem vagyok otthon, és a két költözés miatt nem tudom, van-e (még) g... (2012.09.28. 21:51) Gofrisütős kenyér
  • Utolsó 20

Mákos barátfüle

2013.03.11. 19:24 :: B.Zsuzsa

Mákos barátfüle.jpg

Mióta paleozunk nem készítettem barátfülét. Igaz az előtt se túl sűrűn, de néha előfordult. Szóval úgy gondoltam teljes kiőrlésű zablisztből készítem. Tudom nem igazán paleo étel, de egyszer biztosan nem árt meg.

Hozzávalók:

kb. fél kg teljes kiőrlésű zabliszt

pici só, víz

A tésztának valót összegyúrtam. Nem kell keményre, hogy jól össze lehessen nyomni a két réteg tésztát.

 

Nyújtófával (mi csak sodrófának hívjuk) szép kerekre elnyújtottam. Kb. 1-2 mm vastagságúra.

A tésztát félbe hajtottam, hogy meglátszódjon, hol van a közepe. Házi szilvalekvárból (ami szinte cukormentes) kb 3 cm-enként pici halmokat tettem egymás mellé a hajtás mentén. Addig ismételtem ezt a műveletet, míg a tésztát befedték a pici lekvárhalmok.

 

Most a tészta másik felét ráhajtottam és szépen a halmok között végig ujjbeggyel összenyomtam a két tésztát, hogy főzéskor szépen egybe maradjon. Mikor egy csík megvolt derelyemetélővel levágtam a csíkot és keresztben középtől a vége felé szintén összenyomtam a két réteg tésztát. Azért szeretek középről kifelé haladni, mert úgy a két tésztalap közé szorult levegő szépen ki tud jönni.

 

A csíkokat keresztben is feldaraboltam a derelyemetélővel.

Elkészítettem a mákot amit rászórok. Az darált mákhoz reszeltem fél citrom héját és tettem bele xillitet, meg néhány süssina szemet összetörve.

Egy nagyobb lábosban forraltam vizet és kifőztem a barátfüléket. Mindig megszámolom mikor főzöm, most 96 db kb. 3 x 3 cm-es barátfüle lett belőle. Ezt azért írom, mert, ha valaki kevesebbet szeretne készíteni,így tud kalkulálni. De az sem baj, ha mindet elkészíti és a fagyasztóba elteszi később ugyan ilyen finom és már készen van.

Ahogy megfőttek kiszedtem a darált mákra és jól megszórtam minden réteget.

Aki nem paleozik, piríthat zsemlemorzsát zsíron, akár édesen, akár sósan is bele lehet forgatni a barátfülét úgy is finom. Nálunk ha marad másnap is elfogy, csak be kell fedni, hogy ne keményedjen meg a tésztája.

Ha tetszett, amit írtam készítsd el Te is és írd meg a véleményedet.

Szólj hozzá!

Címkék: mákos sütemény barátfüle

A bejegyzés trackback címe:

https://otvenkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr605128305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása