HTML

Állandó oldalak

Címkék

Friss hozzászólások

  • safira (törölt): jól néz ki:) (2012.10.18. 09:41) Gofrisütős kenyér
  • B.Zsuzsa: @paintressy: Örülök, hogy jónak gondolod. Ha sikerült elkészíteni írd meg milyen lett. (2012.09.29. 20:32) Gofrisütős kenyér
  • Szindrana: Eeeeeeeez nagyon jól hangzik!! Nem vagyok otthon, és a két költözés miatt nem tudom, van-e (még) g... (2012.09.28. 21:51) Gofrisütős kenyér
  • Utolsó 20

Sütőtök torta

2012.10.30. 10:33 :: B.Zsuzsa

sütőtök torta1.jpg

Már régóta szeretném kipróbálni vajon milyen lehet a sütőtök torta, hát most minden megvolt hozzá, így elkészítettem.

Gittánál találtam egy mintát, amin kicsit változtattam.

Alaphoz: 1/2-1/2 marék beáztatott, szárított mandula és napraforgómag,

½ csésze csíráztatott, szárított hajdina,

½ csésze áztatott mazsola, fahéj, só

Krémhez: kb. 70 dkg sütőtök,

1 db alma,

1 db banán,

1 evőkanál méz,

½ citrom leve,

pici fahéj,

1 evőkanál utifű maghéj

Az alaphoz valókat összeturmixoltam és mivel nekem nincs olyan pici tortaformám egy kb 15 cm átmérőjű kis ételtároló edényt folpakkal kibéleltem és ebbe nyomkodtam bele a tésztát.

A krémhez a sütőtököt apró kockákra vágtam, meg az almát és banánt is és mindent összeturmixoltam. A legvégén adtam hozzá az utifűmag héjat.

A krémet ráöntöttem az alapra és betettem a hűtőbe.

A tetejére, mivel Gitta írta, hogy inkább olyan csokimázt készítsünk, ami nem keményszik meg, hogy jól lehessen vágni összekevertem kb.1 dl mézet annyi kakaóval, hogy alig bírtam elkeverni.

Ezt ráöntöttem a tetejére. Hát én vegyes virágmézet használtam és annyira nem kemény a csoki a torta tetején, hogy mikor kivettem a tortát a formából, hogy felszeleteljem, szépen lefolyt az oldalán. Nem mintha elrontotta volna, de örültem volna, ha fennt marad a tetején. A tortaszeleteket mandula szeletekkel díszítettem.

Most használtam először utifűmag héjat, de a torta állaga tökéletes lett, nem gondoltam volna, hogy így megkocsonyásodik.

Nekem a torta íze is nagyon jó lett, olyan édes, savanykás, a tésztájából kicsit érzik a fahéj. Azért bevallom előtte megkóstoltam a sütőtököt magában, hogy vajon milyen az íze, mert, ha nem ízlik nem készítem el a tortát.

Ha beindult a nyálelválasztásod, készítsd el nyugodtan és írd meg a véleményedet.

Szólj hozzá!

Címkék: egészség diéta édesség sütőtök nyers

A bejegyzés trackback címe:

https://otvenkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr814821414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása